HTML

ChPh

Minden ami történik -- Autók - számítástechnika - emberek - politika - gondolatok - tanácsadás vállalkozásoknak

Friss topikok

Tuning világ - Audi A4

2009.01.24. 17:40 :: ChPh

Az eddig írogatott sztorik után szeretnék az autós világba visszatérni, azon belül is, egy manapság divatos ágáról szeretnék bemutatni autókat, ez nem más, mint a tuning világ. Gondolom, aki ezeket a sorokat olvassa mind látta a témával foglakozó trilógiát, a Halálos Iramban sorozatot, játszott a Need for Speed aktuális verzióival, vagy legalább is tudja miről van szó. A bemutatókban megszólítom az autók tulajdonosait, akik mesélnek az autójukról és erről az érdekes hobbyról. Az első autó, egy Audi A4-es, tulajdonosa Atis.

Honnan jött ez a késAz alapokztetés, hogy ezt a gyárilag is szép autót így teljesen átépítsed?
Idő folyamán alakult át az autó. Több év és több apró 5let közös szüleménye ez. Hogy honnan jött? Egyszerű a válasz. Megfertőződtem a TUNING Vér által.

Miért pont ezt az autót?
Ez saját és egyetlen autó. Nem volt és nem is terveztem, hogy ez okból másik autót is tartsak. Magyarországon nem mindenki számára megengedhető a hobbiból tartott tuningolható autó a garázs másik sarkában.

Minden egyedi ötlet, vagy van, aki segédkezett? Esetleg egy másik autóról koppintások?2007-es állapot
Többnyire minden egyedi ötlet az autón. Együttesen találtuk ki és raktuk össze a „képet” a H&H Design-nal. Koppintás nem nagyon van ezen az autón. Igyekeztem elkerülni minden hasonlóságot, ha mégis található az a véletlen műve.

Sokan elítélik a tuningot, mert nem biztonságos, szerinted is?
Biztos vannak különböző kiegészítők, amiket használva illetve beépítve zavaró lehet, vagy kevésbé biztonságos a tuningautó. Főleg egy balesetben. Érteném ezt az éles, morf szárnyakra, lökhárítókra. Amik okozhatnak durvább sérüléseket egy esetleges gázolásos baleset esetén. Továbbá megemlíthető az országunkat ellepő gyengébb-silányabb minőségű alkatrészek, elemek amiket pénzéhes cégek nemtörődömségük jelenként árulnak a tuningvilágnak. De szerencsére terjed a minőség és a magasabb fokú tuningolás (ami pont a lényege a TUNING szónak). Így szerintem nincs mitől tartani.

Sokan akik tuningolnak járnak gyorsulási versenyekre, te jársz?
Természetes a közösség vonzó. Sok barát és ismerős vesz részt ilyen eseményeken. Inkább ezeket támogatom szervezés mellett, mintsem az utcákon való száguldozást! Ilyen eseményeken felügyelet és orvosi ellátás van baj esetén.

Illegális gyorsulásra is?
Még sosem fordultam meg ilyenen. És nem is tervezem.

Vannak kiállítások, oda szoktál járni?
Természetesen. Évek alatt számos kiállításon vettem részt. Volt amelyiken csak nézőként,látogatóként.

Kiállították-e már az autódat, és ha igen nyert-e díjat?
Igen, jó pár kiállításon szerepelt már az én autóm is. Volt ahol díj is kísérte hazautam. Elismerés ha egy tulaj ilyesmiben részesül.

Hangnyomás versenyeken, vagy hifi versenyeken vett-e részt az autód?A HiFi
Hangnyomás verseny nincs tervben nálam. Inkább a minőségre álltam rá az építés folyamán. Fontosabb számomra.

Mi az ami a legjobb ötleted az autóban?
Nem tudok egy apró dolgot sem elkülöníteni a többitől. Nekem az összhatás és a hangulat volt fontos amit az autóban érzek. Ezt úgy érzem sikerült is elérnem..

Mi az ami a legrosszabb ötlet, vagyis, amit kigondoltál, megcsináltál, de egyértelműen nem tetszik megvalósítva?
Ilyenről nem tudok szerencsére. Nekem mind tetszik, ami megvalósult az építés során.

Mik a közeljövőbeni tervek?
MotorUpgrade van folyamatban, új felnik vásárlásán gondolkozom, továbbá tervben van a hifi finomhangolása. Esetleg a hifiben erősítők cseréje. Mélynyomók terén nem vagyok megelégedve a teljesítménnyel.

Magad csinálod a változások nagy részét, vagy segítséggel, vagy profikra bízod?
Természetesen az ügyes kezek profik tulajdonában vannak. Apró dolgokban segédkezem, de nem vagyok tuner szerelő.Belülről

Ha profikra bízod, volt-e már olyan amiről lebeszéltek?
Igen, előfordult. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy helyesen döntöttem. De bíztam és bízok továbbra is a tapasztalatukban.

Volt-e olyan amire rábeszéltek?
Volt amit javasoltak vagy épp elleneztek. Hogy végül is miattuk döntöttem–e pár dolog mellett, szerintem az a múltra tekintve már kevésbé fontos. A lényeg, hogy olyan legyen a produktum, hogy mindkét fél elégedett legyen. Mind az alkotó és tulaj is.

Ha egy kezdő tuner tanácsot kérne tőled az autója átalakításához, mit mondanál neki?
Kitartás… Soha semmi sem biztos, hogy elsőre sikerül. Kell, hogy legyen erő az újrakezdéshez egy esetleges hiba után. Továbbá meg kell, hogy maradjon az autóépítés hobbi szintjén. Könnyen elveszthető a józanság. A határtalan pénzköltés nem biztos siker! Önkifejezés a legfontosabb. Véleményem szerint.

Befejezésül még néhány kép az autóról:

2007-ben

 2008-as kinézet

2008

2008

Ui.: a sorozatot szeretném folytatni :) Csak türelem:)

A sorozat cikkei:
1. Audi A4
2. BMW E36
3. Lotus Elise S2

18 komment
Címkék: dizájn audi autó kiállítás tuning a4 atis h&h design tuning világ
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása