HTML

ChPh

Minden ami történik -- Autók - számítástechnika - emberek - politika - gondolatok - tanácsadás vállalkozásoknak

Friss topikok

Tuning világ - Lotus Elise S2

2009.02.20. 09:00 :: ChPh

A mai alanyunk, már gyárilag sem hétköznapi autó. Talán az utolsó ismertebb angol cég, aki még sportautó gyártással foglalkozik. (A cég maga már Maláj (Proton), csak egy angliai divízió a Lotus, ami 2 részből áll: Lotus Engineering, fejlesztőmérnöki iroda az autóipar megrendelőinek, a másik meg a Lotus Cars, a riportalany megjegyzése, tehát lemaradtam) A cég filozófiája a hatékonyság. (Performance trough lightweight, asszem ez a szlogenjük, az egyik.:)) Egy ilyen autót nem könnyű faragni, pláne nem hatékonyságra, valakinek azonban sikerült. Tehát ellenben az eddigi optikai tuninggal, most kicsit más vizekre evezünk.

Honnan jött ez a késztetés, hogy ezt a gyárilag is sportos autót tovább fejleszd?
A versenyzési hajlam lehet hogy genetikailag kódolva van.:-) Gyári állapotban meglehet valami már elég ütős is lehet, de némi fejlesztéssel azért szép eredmények érhetők el, amit a gyártó sok, különböző ok miatt nem lépett, vagy nem léphetett meg.

Miért pont ezt az autót?
Mert ez már alapból rendben van, kevés benne a kompromisszum. Könnyű autót már nagyon nehéz találni manapság, ezek közt hátsókerekest meg gyakorlatilag lehetetlen!A mai passzív biztonság mániával telitűzdelt világban ez egy igazi kuriózum!

Úgy tudom vallod a Lotus alapelvét, miszerint nem csak a lóerők, de a megfelelően könnyű súly is fontos szerepet játszik, ezt mennyire nehéz figyelni miközben építesz?
Ez nem csak a Lotus alapelvére vall, a bicajos szakmából jöttem, és ott ahol az ember csak a saját erejéből gazdálkodhat, prímán megtanulhatta ezt! Követni nem könnyű, leginkább következetesség kérdése. Mindig figyelni kell rá, hogy az új megoldás tényleg csak hozzon a "konyhára", nehogy az legyen belőle, hogy 1 lépés előre, 2 hátra.:-)

Minden egyedi ötlet, vagy van aki segédkezett? Esetleg egy másik autóról koppintások?
Mindhárom benne van. Vannak totál egyedi ötletek, koppintások (azaz más, főleg versenyautón látott megoldások kompatibilissá tétele a miénkre), és segítők is akadnak, mert a Lotus tulajok között nagy százalékkal vannak mérnökök, akiknek ugyanúgy hobbijuk ez az autó. Egy közös fórumon vitatjuk meg a világ bármely pontján élő többi tulajjal a fejlesztéseket. Végre valami jó is van ebben a globalizációban!:-)))

Sokan elítélik a tuningot, mert nem biztonságos, szerinted is?
Általánosítani nem lehet. Van olyan ami biztonságos, meg van olyan amiért sitt járhatna. Néha sikerül még a gyártónak is "időzített bombát" rakni az autóba. Mindig minden azon múlik, hogy milyen alaposan lett megtervezve, és milyen igényesen lett kivitelezve.
Csak a saját oldalamról tudok nyilatkozni: szerintem kellően szkeptikus vagyok még magammal szemben is, nem szerelmesedek bele az ötleteimbe, kivitelezésre meg oda kell figyelni. Szerencsére már azért van néhány év tapasztalat ebben.:)

Sokan akik tuningolnak járnak gyorsulási versenyekre, te jársz?
Szoktam, igen. Meg szlalomversenyre is. Gyakorlatilag inkább prológ jellegű versenyekre.
"Test a testhez" versenyekre nem járok, annyira nem érzem magam tökös legénynek, valamint ott a baj is hamarább történhet. Arra keret nincsen, hogy ezt is álljam. Épp elég ez is! :-)

Illegális gyorsulásra?
Elvből nem!

Vannak kiállítások, oda szoktál járni?
Nagyon ritkán. Sokszor a tipikus versenyautó betegségben szenved a saját gépem, ott vannak megoldások amik elmennek, de azt kiállítani inkább nem kéne...:-)))

Kiállították-e már az autódat, és ha igen nyert-e díjat?
Kiállították, de az nem nyereményre ment.

Mi az ami a legjobb ötleted az autóban?
A hűtési rendszer teljes átalakítása, de ott is inkább a kivitelezés a saját ötletem. Magát az elvét meg egy olasz Lotusos dolgozta ki.

Mi az ami a legrosszabb ötlet, vagyis, amit kigondoltál, megcsináltál, de egyértelműen nem tetszik megvalósítva?
Akksitartó egy eleve felejtős akksihoz.:-)))

Mik a közeljövőbeni tervek?
Fékrendszeremet akarom átalakítani, meg egy, a gyárinál jóval könnyebb kipuffrendszert szeretnék készíteni!

Magad csinálod a változások nagy részét, vagy segítséggel, vagy profikra bízod?
Magam csinálom javarészt. Ha van benne olyan amit a saját gépeimmel nem bírok megcsinálni, na az landol máshol.

Volt-e már olyan amiről lebeszéltek?
Persze! Ami tul.képp nem lett volna káros, de kb. semmit se értem volna el vele, de legalább sokat melóztam volna érte! :-)))

Volt-e olyan amire rábeszéltek?
Persze! Ahogy írtam már előbb is: egy közös plattformon megbeszéljük a dolgokat, ott kialakul a legnyerőbb irányvonal!

Ha egy kezdő tuner tanácsot kérne tőled az autója átalakításához, mit mondanál neki?
Tanuljon nyelveket, és lásson rá többmillió ember munkásságára! Elég szelektív tudásra tettem szert, a sajátomat már kb. kívülről tudom, de más modellekre nincsen túl széleskörű rálátásom. Amit más már feltalált, nem kell újra feltalálni. Ezt viszont csak úgy tudhatjuk meg, ha meg bírjuk érteni a külföldi fórumokat!

 

A sorozat megjelent cikkei:
1. Audi A4
2. BMW E36
3. Lotus Elise S2

1 komment
Címkék: autó lotus tuning s2 tuning világ elise
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása