HTML

ChPh

Minden ami történik -- Autók - számítástechnika - emberek - politika - gondolatok - tanácsadás vállalkozásoknak

Friss topikok

Thassos - ez már tényleg erről szól

2009.01.18. 10:00 :: ChPh

Egy régi adósságomat kell törlesszem, nem folytattam a nászutam leírását. Megkértem páromat segítsen be, hisz egy nő sokkal jobban át tudja adni ezeket a dolgokat, mint egy férfi, ezután az én megjegyzéseim dőlt betűkkel jelennek meg. Következzen hát a képekkel terhelt leírás egy csodálatos görög szigetről, Thassosról.

Szállásunk egy nagyon kellemeVilla Conti medencéjes kis apartman volt (Vila Conti), kis medencével, kellemes napozóágyakkal, fotelekkel...  Mivel eléggé árérzékenyek vagyunk, ezért választtuk az apartmanos megoldást, ami azt jelenti, hogy a kaját magunk készítettük. Szerencsére otthon elláttak minket sok-sok előregyártott finomsággal, amit csak meg kellett melegíteni. Persze azért kb. kétnaponta gyros-t vacsiztunk, és párszor voltunk étteremben is. Egyetlen hátránya volt ideiglenes otthonunknak, sajnos kb. fél órányi sétára voltunk a strandtól. Vagyis Limenasról (a fővárosról) azt kell tudni, hogy 2 strandja van. Egyik a városi strand, ami a régi városrészbeA keleti parti strandn a keleti oldalon található (enyhén kavicsos, de beljebb tiszta homok, erről is csatolunk képet), a másik a Tarzanas Beach (itt már egészen nagy kövekkel kell megküzdeniük a vízbe igyekvőknek), ami teljesen a városon kívül található (nyugat felé) egy hotel udvarában. Viszont előnyük,h minkdettő teljesen ingyenes. Igaz, a Thassos legszebb strandjai többnyire a településeken kívül vannak, viszont kirándulásunk alkalmával megállapíthattuk, mindenhol sokkal jobban fúj a szél, mint nálunk a fővárosban (ez valószínűleg abból adódik, hogy mi voltunk a szárazföldhöz legközelebb). Szóval mi többnyire a városi strandra jártunk. Mivel elég messze voltunk, így általában egy nap csak egyszer mentünk le, v. d.e. v. d.u., a másik napszakban pedig a kis medencénkben hűsöltünk, olvastunk, kirándultunk stb.

És ha már a kirándulást említettem. Ha vki ellátogat erre a gyönyörű szigetre, feltétlenül járja körbe. Nem túl nagy távolság, kerülte mindössze 100 km. Mi nem a szervezett kirándulást preferáltuk, inkább béreltünk egy kis Fiat Pandat 24 órára, és azzal csináltunk egy kört nyugat felé indulva. Próbáltunk kicsit felkészülni előre a látványosságokból, amiből azért nincs olyan sok, de pl. belefutottunk a híres Prinos-i hétfői piaci forgatagba is... :) Nagy előny volt, hogy ott álltunk meg ahol kedvünk tartotta, ahol épp kecsegetetőnek tűnt a látvány pár fotó elkattintásának reményében (a legjobbakat lentebb találjátok). Nekem nagyon tetszett pl. Skala Sotiros, ami egy apró halászfalucska, aminek a hangulatos kikötőjéről fotón láthatjátok. Amúgy itt nagy lelkesen bemerészkedtem az enyhén hullámos kora d.e-i tengervízbe is, ami nagyon jól esett. Következő állomásunk Skala Marion volt, ami szintén egy apró falucska. Nevét arról kapta, hogy volt egy időszak, amikor minden nőt a faluban Máriának hívtak. Itt még az EU-s (köztük a magyar) országok zászlait is megtaláltuk. Tengerpart TengerpartUtunkat folytatva teljesen véletlenül sikerült belebotlani egy magyar turistacsoportba is, akik között sikeresen elvegyülve belehallgattunk idegenvezetőjük beszámolójába. Kb. délben értünk Limenariaba, ahol az autót egy eldugott mellékutcában hagytuk (ugyanis a parkolás kicsit kaotikus állapotokat mutatott a belvárosban), és gyalog vettük nyakunkba Thassos 2. legnagyobb városát. Korszakalkotó ötletem nyomán úgy választottunk vendéglőt ebédünk célpontjául, hogy oda ülünk be, ahol kényelmesnek tűnnek az ülőalkalmatosságok. Szerencsére jól sikerült a mérlegelés, nagyon jót ettünk, nagyon jó áron. Én grillezett kardhalat, párom pedig disznóhúsból készült souvlakit evett, + 2 italért (narancslé és jegeskávé) összesen fizettünk 21 eurót. Bendőnket megtömve, a következő városok márEz a strandja annak a szállónak nem is csábítottak annyira megállásra. Viszont egyszercsak a semmi közepén  felbukkant sok-sok autó, egy hotel és egy hatalmas homokos strand, hát ezt muszáj volt legalább lefotózni . Viszont parkolóhelyet éppenhogy találtunk. Tehát bebizonyosodott, hogy a jó strandok mind lakott településen kívül vannak. Délutánra egyébként azért beiktattunk egy pár órás fürdőzést, de ez már a Skala Potamias-i Golden Beach-en volt. Mindenki ódákat zeng erről a helyről, nekünk mégsem jött be annyira. Tény és való, hogy 3 km-es homokos strandjával teljesen lenyűgöző látványt nyújt , viszont min. 5 percet kell belefelé gyalogolni a vízben, mire normális mélységhez érkezünk, ami úszásra is alkalmas. Párom pedig attól kapott frászt,h már a fülünkön is homok jött ki... Golden Beach Ezért ezt a helyet mi inkább a kisgyermekes családoknak ajánlanánk. A magyar utazási irodák ide hozzák az utasaikat. Végső következtetéseink: teljesen jó helyszínt választotttunk nászutunkhoz, ugyanis Limenas, a főváros, pont megfelelően volt nyüzsgő és nyugis is számunkra. Mindent megtalálhat ott az ember, amit csak szeretne, nem teljesen elzárt a civilizációtól, viszont mégsem túl nagy, hogy ne lehessen gyalog is max. fél óra alatt eljutni egyik végéből a másikba. Ami nagyon tetszett, hogy sokan bicajra pattanva közlekednek...

Maga a város egyébként történelmi emlékekben igen gazdag, tehát mindenkinek ajánlott  aki nem csak egy pár éve v. évtizede felépült (csakis a turizmusra építő, nyáron létező) üdülőövezetet szeretne látni (amiben a görögök igencsak bővelkednek). Fantasztikus érzés átvenni azt nyugodt és laza hangulatot, amivel a görögök rendelkeznek. Tehát a történelmi nyomokról annyit, hogy az ember itt kb. minden utcasarkon vmi romba botlik, és ez még fokozza is aztA kikötőA város a titokzatos létet, ami körüllengi a várost. Érdemes fel

menni a régi theatrum épületéhez, ami a város felett emelkedik, és igazán jól csak a tengerből látható. Persze nekünk sikerült nagy kerülőutak árán feljutnunk végre, viszont teljesen hiába, ugyanis felújítási munkálatok miatt pont zárva volt. Viszont azt hallottuk, hogy fantasztikus az akusztikája. Azért ha már felmerészkedtünk, itt is csináltunk képeket.

Végezetül álljon itt még néhány sor az éttermekről, kávézókról stb. Már az első napokban sikerült egy jó kis netkávézót találni (amiből egyébként nincs olyan sok) a parton, félúton a strand felé. Rögtön bele is botlottunk egy magyar lányba, aki pincérnőként dolgozott ott, bár akkor már csak épp pár napig, utána utaztak haza a párjával. Mindenesetre pont Cseh Laci dobogós helyezését sikerült elkapnunk a tv-ben, amikor megszólaltak magyarul, és így sikerült összeismerkedni velük. :) Egyébként 20 percenként kellett 1 eurót fizetni a netért, kb. 2 naponta be-be ugrottunk, hogy az itthoniaknak is küldjünk néha helyzetjelentést. Telefonkártyát is csak első nap vettünk, mivel megígértük, hogy mindenféleképp jelentkezünk megérkezésünk után az ősöknek. Viszont a net sokkal kifizetődöbb mint a telefonálgatás (arról nem is beszélve,h persze roamingolni nem igazán mertünk, de nem is volt rá szükség). A parton egyébként rengeteg étterem található. Párnak az ajtajában vendégcsalogató idegesítő pincérek ácsorognak, akik minden egyes alkalommal ha elmész előttük, be akarnak invitálni. Hát ez első pár napban még érdekes volt, engedtünk is a csábításuknak egyik nap, amit nem is bántuk meg, ugyanis annyira degeszre tömtük magunkat, hogy csak úgy gurultunk hazafelé... (Az étterem neve Thassian.) Szerencsére sikerült jól választani. Párom kleftikot evett, ami egy bárányhúsból készült görög specialitás, leginkább a pörkölthöz tudtuk hasonlítani, de volt benne még párolt zöldség is. Én próbáltam vmi olyasmit választani, amiben megbíztam, ez végülis a grillezett csirekemell volt gombás szósszal és sült krumplival. Még most is összefut a nyál a számban, ha rá gondolok... :) Volt még egy emlékezetes ebédünk, mégpedig utolsó nap, miután "kicsekkoltunk" a villából volt még vagy 6 óránk a busz érkezéséig. Úgyhogy nyakunkba vettük a várost, ajándékokat vásárolgattunk, és gondoltunk beülünk halat ebédelni. Kiválasztottuk az ilyen téren legjobbnak mondott éttermet a városban (Mythos). Sajnos persze nem értettük meg minden hal  angol nevét az étlapon, dehát gondoltuk dőzsölhetünk már Shrimps a la Mythosutolsó nap, és kiválasztottunk egy kicsit magasabb árút. Persze abban is hibáztunk, hogy mindketten ugyanazt rendeltük, ami azért nem bevett szokás nálunk. Úgy negyed óra múlva kezdtünk el agyalni azon, hogy mit is rendelhettünk. A rossz megérzés pedig be is jött, amint ott figyeltek a garnélarákok is a tányérunkon...  Akkor már nagyon éhesek voltunk, dehát azzal mindent lehetett csinálni, csak jóllakni nem. Mindenesetre azt tudni kell rólam, hogy nálam válogatósabb embert nem sűrűn hord a hátán a föld, de úgy nekiestem ennek az éteknek, mint aki már 3 napja nem evett, amíg a párom csak a villájával piszkálgatta a rákocskákat... Mindenesetre finomak voltak, csakhát nem lehetett velük jól lakni + sikerült házi fehérborból is berendelnünk vagy fél litert, amit végül nekem kellett meginnom. Hát nem csoda, hogy utána pár órácskát még enyhén szédelegtem... :D

3 komment
Címkék: utazás görögország villa tengerpart nászút thassos limenas conti