HTML

ChPh

Minden ami történik -- Autók - számítástechnika - emberek - politika - gondolatok - tanácsadás vállalkozásoknak

Friss topikok

Görögország - Thassos, avagy nászút tömören

2008.08.26. 10:00 :: ChPh

Indulás

Régesrég írtam ide, ennek egyik oka az, hogy éppen nászutamat töltöttem kedvesemmel, méghozzá Görögországban Thassos szigetén. Pár részben írok erről, senki se kérjen tőlem részletes beszámolót, úgy is kimarad belőle valami :D A képek valószínű a cikk megjelenése után kissé késve kerülnek fel, előre is elnézést érte.

Az első részben az odaútról mesélek pár mondatot...

Szóval mint korábban említettem, a párom vajdasági, az utat az ő szüleitől kaptuk nászajándékba, és mi úgy gondoltuk, hogy lehet a magya utazási irodák nem hoznak vissza (vagy el sem visznek :D), így ottani utazási irodáknál néztünk körül. A cél adott volt csak választani kellett. Sikerült is egy közép szerbiai utazási irodát találni, jóáron busszal vittek, igaz Újvidékig el kellett azért menjünk (még jó, hogy nem Belgrádig, de ez is keresési szempont volt). Tehát egy szép vasárnapi napon nekiindultunk Oromról Újvidékre, hogy onnan Thassosig meg se álljunk, ekkor 11.30at mutatott az óra.

Újvidékre kicsit hamarabb értünk volt egy óránk, de mivel a busz ott volt, nem igen hagytuk magára, és beültünk egy kávézóba. Egy emeletes busszal mentünk, mint kiderült az ülőhelyek előre ki voltak osztva, és a párommal együtt megfogadtuk, hogy jó báránykák leszünk :D De Belgrádig csak kevesen utaztunk, szóval bűnöztünk kicsit, tehát néha átültünk máshova. A légkondi szuper volt, az ülések kissé kemények, az alfelemet nem tudom hányszorosan ültem kockásra :D

Belgrádba elég hamar leértünk, egy órácska volt, ott megint egy órát álltunk és 4 órakor el is indultunk a nagy útra. A táj nagyszerű, aki nem járt még Szerbia-Macedónia-Görögország útvonalon javaslom neki tegye meg. Az út végtére is majdnem eseményeket nélkülöző volt a határig, leszámítva hogy sokszor megálltunk felvenni 1-1 párt, családot, akik Belgrád után szálltak fel, az időt meg elütöttem azzal, hogy néztem a tájat, meg a rendszámokat, találgatva ki merről jöhet/hova tarthat. De egyszer eltévedtünk, a sofőr rossz kijáraton ment le az autópályáról és meg kellett fordulni, ez nem is baj, de a busz soksok méter hosszú az ut meg kevés méter széles, de sikerült baj nélkül megfordulni, bár mókás volt mikor kicsit bedőlt a busz, mert egy vékony földútra betolatva kezdte az Y fordulót és majdnem árok lett a vége :D

A határig 2 nagyobb pihenőt tartottunk. Ilyenkor, jó bárányok lévén, alkalmaztuk "ahol megállsz és lehet pisilni, akkor pisilj, még ha nem is kell" című alapszabályt, ne már miattunk kelljen megállnia a busznak a semmi közepén. A Macedón határra 22.45 körül értünk, 0.30-ra át is értünk :D Hjah, és ekkor még aludni sem bírtam, sőt azt gondoltam, hogy nem is fogok tudni aludni. Miután átkeltünk a határon még egyet pisiltük egy meglepően kultúrált helyen és meg sem álltunk a görög határig. A macedónokról tudni kell, hogy sokat fejlődtek, bár a határon nem szállhattunk ki és nem is fényképezhettünk, de mivel tök sötét volt, annyira nem is gáz. Az átkelés meg azért tartott sokáig, mert volt 6 busz előttünk és új rendszerük van, ami a mi féle útleveleinkkel gyorsan elbánik, de a régi szerb útleveleket kézzel kell bevinni a rendszerbe. Aztán úgy ahogy volt átaludtam az egész országot, igaz sötétbe sokat nem is láthattam volna.

Egész Makedónián 2,5 óra az út, tehát 3-ra oda is értünk, alig két óra alatt már a görög oldalnál álltunk, ekkor már 6-ot mutatott az óra és jött a görög váltás, szóval reggel 7-re ki is jutottunk :D (Jobb matekosok kedvéért tudom, hogy 3+2=5, de a Görögök hozzánk képest már egy órával előrébb járnak, úgy mint a románok, szóval időeltolódás RulZ :D) Onnan mindössze 3 órát utaztunk. Görögország szép, pláne az északi Makedóniának nevezett része (egyébiránt a görögök nem ismerik el Macedóniát, mivel ez az ő országuk történelmi neve, illetve az északi rész neve), tele hegyekkel, napfelkeltében csodás.

10 után pár perccel érkeztünk meg Keramotiba, ahonnan is a kompunk indult. Csodálattal el is indultunk az első komppal, 11 után már a szállásunkon voltunk. Persze nekünk könnyű volt, hiszen Limenason voltunk elszállásolva (a szerbek többsége úgy is ide jár, a magyarok meg Skala Potamiasra), plusz a kompkikötőtől 5 percnyire (gyalog, busszal gyorsabb). Aztán zuhany és alvás, hisz az utazás előtti 3-4 hét nagyon fárasztó volt. Az első héten több, mint 70 órát aludtunk, de jelentem ki vagyok pihenve :D

Azt hiszem semmi lényegest nem hagytam ki a következő részben a szállásról és magáról a szigetről mesélek.

2 komment
Címkék: busz görögország szerbia nászút thassos macedónia limenas